Fónagy János: Nemzeti érdek volt a többmilliárdos májusi influencertrip
A Gazdaságfejlesztési Minisztérium szerint az őszi szezonra is jó hatással lesz az, hogy 340 millió követőnek tolták az arcába a magyar fővárost.
A Gazdaságfejlesztési Minisztérium szerint az őszi szezonra is jó hatással lesz az, hogy 340 millió követőnek tolták az arcába a magyar fővárost.
Az online véleményvezérek erejét sokan követőik táborának nagyságával mérik, pedig a lájkolók száma nem minden esetben mutatja meg befolyásuk valódi mértékét, a tartalmi értéket. A HVG Extra Business szubjektív listája elsősorban azt veszi figyelembe, mennyire hiánypótló és kreatív az adott téma feldolgozása, továbbá milyen értékeket hirdet az influencer.
Önmagában egy alkalmazás persze senkit nem tesz online influencerré, de az alábbi appok használóinak jóval kisebb infrastruktúrára lesz szükségük egy profinak tűnő online médiacsatorna működtetéséhez.
Az egyes platformok eltérnek egymástól, de léteznek olyan alapkövek, amelyek hozzásegíthetnek a sikeres online márkaépítéshez. Szántó Péter cikke az előrelépéshez szükséges tényezőket veszi számba.
A vállalatok és az online befolyásolók közötti, marketingcélú együttműködések egyre népszerűbbek. Mindenki számára meggyőzőbb, ha céges közlemény helyett kedvenc vloggere mutatja be, miért érdemes valamelyik tévécsatornát nézni, vagy miként újíthatja fel a lakását hitelből.
Az énmárka egyenlő azzal, amit mások mondanak rólunk, amikor kilépünk a szobából – legalábbis Jeff Bezos, az Amazon alapítója szerint. Cikkünkben három online megmondóembert kérdezünk meg arról, hogyan építik saját brandjüket az online világban.
Pár év alatt a netes platformok ereje magasra repítheti a tehetséges karaktereket, posztoljanak akár utazásokról, luxuscikkekről vagy épp autókról. A követők százezres és milliós táborai vagyonokat termelhetnek az autóiparral együttműködő véleményvezéreknek. Bemutatunk közülük párat.
A net befolyásolói jó eséllyel közelebb vannak a fogyasztóhoz, mint amilyen közel a hivatalos marketingcsatornák bármikor is kerülhetnek, látszólag tehát teljes főnyeremény online megmondóemberekkel hirdetni az ügyünket. De a cégek néha csak olcsó üveggyöngyöket kapnak a pénzükért. Cikkünkben négy tipikus hibát mutatunk be.
Online befolyásolóknak azokat a netes személyiségeket hívjuk, akik életüket, gondolataikat megosztják valamelyik közösségi oldalon, szavaikat, videóikat és élő bejelentkezéseiket pedig tömegek követik. Felfutóban lévő oldalaik kezelése csak látszólag móka és kacagás.